czwartek, 20 grudnia 2018

Tuszonka

Pyszna i aromatyczna,długo szukałam smaku tej wędliny,w końcu znalazłam.Przypomina mi smak słoikówki mojej mamy ,kiedy kochana robiła 60 lat temu:) Bardzo Wam polecam:) 

łopatka wp.mięso od szynki-4,10kg
czosnek cała główka
sól 2 łyżki
jałowiec 7 szt
woda mineralna niegazowana 1,5 szkl
żelatyna 40g
pieprz do smaku 

Mięsa opłukać ,pokroić w małe kawałki około 1,5cm.Dać do miski ,dodać sól,pieprz, żelatynę,ziele i liśce.Dodać wodę mineralną oraz czosnek pokrojony w plasterki.
Wszystko wymieszać i odstawić najlepiej na całą noc.

Przygotować słoiki u mnie wyszło 6 na 600ml i jeden na 500ml.

Tak zaprawione mięso ciasno ugnieść w słoikach ,zostawić od zakrętki 1,5 cm odstęp.

Pasteryzować przez 3 dni.

Pierwszy dzięn 2 godz.
Drugi dzień 1,5 godz.
Trzeci dzień 1 godz.
Takie słoiki mogą bezpiecznie przetrwać do roku czasu w chłodnym miejscu,bez obawy na kiełbasiany jad:)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz