środa, 23 stycznia 2019


Drobiowe kiełbaski


Mój kiełbaskowy debiut,nawet się udały.Smakowo również Cieszy mnie ,że dałam radę.Serdecznie Wam polecam:) 




kurczak 2,.30kg
nogi z kurczaka 3szt
pierś z kurczaka pojedyncza
czosnek 5 ząbków
majeranek łyżka
sól do smaku
woda zimna 1 szkl.
jelita około 2,5 m
mielone ziele angielskie kopiata łyżeczka 


Kurczaka i nogi obrać ze skóry .Skórę wyrzuciłam.Jeśli ona Wam nie przeszkadza możecie zmielić razem z mięsem.


Mięso oddzielić od kości,pokroić i zmielić wraz z czosnkiem.
Mięsa obranego było 2kg

Mięso doprawić majerankiem,pieprzem i solą do smaku.Ja lubię dobrze doprawione mięso więc nie żałowałam pieprzu:)

Jelita wcześniej namoczyć w zimnej wodzie,zmienić ją kilka razy,a na końcu przepłukać środek jelit pod bieżącą wodą.

Założyć na maszynkę do mielenia końcówkę do wyrobu wędlin,nałożyć na nią jelito,tak by było go nałożonego więcej.

Mięso wkładać w otwór maszynki ,popychać do środka i i kiedy już wychodzi do jelita powoli sciągać jelito wraz z napełnionymi kiełbaskami.

Gotowe kiełbaski zawijać co kilkanaście cm,by były krótsze.





Nie parzyłam ich tylko kilka upiekłam w piekarniku,resztę zamroziłam,a kilka udusiłam z cebulką.

Wyszły bardzo smaczne,jednak co własny wyrób,to własny.Wiemy co jemy.

Z tej ilości wyszło mi 17 kiełbasek

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz