sobota, 27 stycznia 2018

Pierogi z kiszoną kapustą i mięsem z pieczonego kurczaka.

Miałam zrobić pierogi z samej kiszonej mojej domowej roboty kapusty,ale został mi po obiedzie pieczony kurczak w piekarniku.Na drugi dzień już tak nie smakuje,więc kociaki pojadły,psisko również, reszta poszła do farszu:) Bardzo polecam takie połączenie,jest dietetyczne i smaczne:)


kiszona kapusta około 1kg ...
mięso pieczone drobiowe 60dkg
cebula 3 duże
masło 1/2 kostki
Pieprz czarny
sól

NA CIASTO

mąka 1,20kg
woda dobrze ciepła 800ml
sól szczypta
2 jajka 

Boczek wędzony usmażony do polania
masło 1 kostka zrumienione do polania

Kapustę ugotować około 40min.Wystudzić,odcedzić jak zimna odcisnąć i drobno posiekać.
Na patelni zeszklić na maśle cebule,dodać obranego z kości i posiekanego drobno kurczaka.
Wrzucić posiekaną kapustę( nie mieliłam,chciałam czuć smak i mięsa i kapusty)
Wszystko doprawić do smaku pieprzem,solą ,maggi i zasmażać około 40min.Wystudzić.
Zrobić ciasto,mąkę wsypać do miski ,dać jajka szczyptę soli oraz dobrze ciepłą wodę i wyrobić,jeśli jest ciasto za gęste dolać wody.
Ciasto przykryć i odstawić by odpoczęło na 1/2 godz.
Ja zrobiłam więcej ciasta ,bo przy okazji powstały pierogi ruskie,Wy na same z kapustą i mięsem możecie zrobić z polowy przepisu:)
Ciasto cienko rozwałkować ,szklanką wykrawać kółka,nakładać farsz i zlepić.Wrzucać na posolony wrzątek i gotować 1 min.od wypłynięcia pierożków.Polewać zrumienionym masłem lub zrumienionym boczkiem,co kto lubi:)

Smacznego życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz